FAQ
Jak załatwić poświadczenie podpisu na dokumencie?
Jeśli zależy Państwu na czasie, zalecamy umówić termin poświadczenia podpisu, wtedy czas dokonania czynności będzie krótszy. Prosimy o samodzielne przygotowanie treści dokumentu i przybycie z nim do Kancelarii (należy zabrać ze sobą dokument tożsamości – dowód osobisty/paszport). Prosimy NIE PODPISYWAĆ SIĘ wcześniej na dokumencie. Należy to uczynić w obecności notariusza. Koszt poświadczenia to kwota 20 zł netto od każdego podpisu (stawka vat wynosi 23%). Natomiast w sytuacji, gdy przedmiot jest oznaczony sumą pieniężną, taksę wyliczamy od kwoty i w celu jej podania prosimy o kontakt z Kancelarią.
Jak załatwić poświadczenie zgodności kopii z okazanym dokumentem?
Jak załatwić „przepisanie” ogródka działkowego w ROD?
Jakim dokumentem mogę legitymować się u notariusza?
Jak odebrać zaświadczenie z urzędu skarbowego, w przypadku nabycia nieruchomości w drodze dziedziczenia lub darowizny/nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01.01.2007 r.)?
W tym celu należy udać się do właściwego urzędu skarbowego z dokumentem dotyczącym dziedziczenia lub aktem notarialnym (umową darowizny bądź nieodpłatnego zniesienia współwłasności). W urzędzie trzeba wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia i opłacić go kwotą 17 zł w kasie lub wcześniej przelewem na konto wskazane przez urząd (należy mieć przy sobie wydruk potwierdzenia dokonania przelewu). Na zaświadczenie oczekuje się do 7 dni, jednak z praktyki wiemy, że czasami klientom udaje się uzyskać zaświadczenie w krótszym czasie.
W okresie pandemii urząd skarbowy wprowadził obowiązek umawiania wizyt drogą elektroniczną przez stronę internetową: https://www.podatki.gov.pl/e-wizyta-w-urzedzie-skarbowym/. Podczas rejestracji wizyty proszę w kolejnych krokach wybrać: „ZAŚWIADCZENIE”, a następnie „W ZAKRESIE PODATKU OD SPADKÓW I DAROWIZN.